Dobra država, zdravstvo, čakalne vrste, korupcija, dr. Bojan Dobovšek

Kozmetično prelaganje denarja iz levega v desni žep v ničemer ne rešuje probleme bolnikov

Nemčija v javnem zdravstvenem sistemu zbere 1024 EUR na prebivalca Slovenija pa skupaj z obveznim in fiktivnim dopolnilnim zavarovanjem 1899 EUR na prebivalca. Namesto reševanja očitnih neučinkovitosti, čakalnih vrst, neučinkovitega organizacije, ustrezne oskrbe starejših, neracionalne porabe denarja v zdravstvu, spornih javnih naročil… se politika ukvarja z vprašanjem fiktivne ukinitve dopolnilnega zavarovanja (namesto 35 EUR v zasebno zavarovalnico, 29 EUR v javni zavod!!!), ki v ničemer ne izboljšuje položaj bolnikov, ob tem pa zaradi nedodelanosti ogroža še finančno stabilnost sistema.


Prenos plačevanja dopolnilnega zavarovanja na javni zavod je PR-ovski spopad opozicijskih in posameznih vladnih strank, ki poskušajo vzpostaviti videz ukrepanja v zdravstvu. Osnovnega problema sistema pa vlada ne rešuje že nekaj mandatov: ljudje plačujejo in hkrati ne vedo, za kakšno storitev in, kdaj bo izvedena? Ljudje v nasprotju z drugimi zavarovanji enostavno ne poznajo spisek pravic, ki jih zavarovanje omogoča, kar je nesprejemljivo. Spreminjanje načina pobiranja denarja za 15 % deleža celote je le manipulacija.


Čakalne vrste se podaljšujejo, problem pomanjkanja družinskih zdravnikov se zaostruje, organizacija dela v zdravstvu ne sledi trendom in tehnologijam, nadzor nad porabo javnih sredstev za javna naročila, nagrajevanjem zaposlenih ostaja slab in je ključen del problema.

Denarja v zdravstvu je dovolj, problem je njegova neracionalna poraba. Nemčija v javnem zdravstvenem sistemu (AOK) zbere 85 mrd EUR (1024 EUR na prebivalca), Slovenija pa skupaj z obveznim in fiktivnim dopolnilnim zavarovanjem 3,8 mrd EUR (1899 EUR na prebivalca). Učinkovitost slovenskega sistema je več kot sporna. Aktualna politika se namesto osredotočenja na bolnika, na kakovostno in pregledno storitev, ukvarja s kozmetičnimi popravki sistema financiranja, ki v ničemer ne vplivajo na kakovost storitev.

0 0
Feed

Oddajte komentar